27 Kasım 2014 Perşembe

Buharlı gemilerle yapılan yolculuk ve çeşitli hileler

Buharlı gemilerle yapılan ticaret ise tüm yakalanma risklerine rağmen devam ediyordu. 1869’da Süveyş kanalının açılmasıyla ve Yemen ile kuzeydoğu Akdeniz limanları arasında Hicaz aracılığıyla düzenli buharlı gemi seferleri konması, köle ticareti için büyük fırsatlar yarattı. Bu yolda çalışan başlıca şirketler, hükümet denetimindeki Osmanlı Mahsuse, Hıdiv’in şirketi Aziziye ve Avusturya şirketi Lloyd’du. Aziziye ve Lloyd’un Arap vilayetlerine asker götürüp getirmek konusunda Babıâli ile anlaşmaları vardı. Hicaz ve Yemen’de üslenen askeri ve idari personel, düzenli olarak İstanbul ve İzmir’e yönelik küçük ölçekte ticaret yapıyorlardı. Bu gemilere köleler bindirildiklerinde ellerinde azat belgeleri oluyor ancak kıyıya indiklerinde bu belgeler toplanıyor ve imha ediliyordu.[1]
  



[1] Gabriel Baer, age, 425, 426; Toledeno, 39,40

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder